NaujienosApie MusKlubasTikslai/ProjektaiStraipsniaiFoto/VideoForumasDIR shopGUEKontaktai
Mūsų draugai:
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis


Mes turime 21 svečius online

Spausdinti
Plūdrumo kontrolė – raktas į “teisingus” ir gerus panėrimus

Aš visada sakau savo studentams kad gerus narus iš kitų tarpo išskiria du momentai: plūdrumo kontrolė ir nėrimų planavimas. Šie du įgūdžiai daug žymiai svarbesni nei visi pripratę galvoti. Perskaitykite šį straipsnį, susirinkite įrangą ir eikite treniruotis. Nes jei Jūs treniravote plūdrumo kontrolę tik savo bazinių nardymo kursų metu tai aš užtikrinu kad šis jūsų įgūdis tikrai nėra pakankamai geras.

Geresnei plūdrumo kontrolei:
Visiškai teisingai – trys kompensatoriai. Visų pirma- tai jūsų BCD, būtent tai šauna į galvą daugumai žmonių kai jų klausia apie plūdrumo kontrolę. Bet yra ir du kiti kompensatoriai: kvėpavimo kontrolė ir kūno kontrolė. Panagrinėkime juos paeiliui.

Jūsų plūdrumo kompensatorius BCD
Plūdrumo kompensatorius naudojamas kompensuoti dideliems plūdrumo kitimams. Tokia būtinybė iškyla kai susispaudžia šlapias kostiumas (dideliame gylyje), suspaudžiamas oras BCD ir kintant balionų svoriui (priklausomai nuo išnaudoto oro kiekio).
Štai keletas svarbių momentų naudojantis BCD. Visų pirma tai ne liftas! Mes nenaudojame kompensatorių kad jie pakeltų mus į vandens paviršių. Mes turime naudoti BCD PASTOVIAM plūdrumo palaikymui. Tai labai svarbi koncepcija. Taigi pažiūrėkime kaip teisingai naudoti plūdrumo kompensatorių nėrimo metu.
Įeidami į vandenį Jūs šiek tiek pripučiate BCD. Tai padės jums jaustis komfortiškai vandens paviršiuje. Jūs galėsite pasitikrinti ar kaukės dirželis vietoje, ar nenuslinko svorių diržas, ar šalia Jūsų badis. Jūs taip pat turėsite galimybę ir laiko parodyti “OK” laivo įgulai. (nors kai kurie nėrimai turi prasidėti su pilnai išleista BCD. Tačiau tokie nėrimai reikalauja įgūdžių ir patirties). Tam kad pradėti nėrimą Jums teks išleisti visą orą. Nusileidimo metu ypač svarbu kontroliuoti greitį, kad spėti išlyginti slėgį ausyse. Asmeniškai aš mėgstu nerti būdamas horizontalioje padėtyje- tai leidžia geriau kontroliuoti plūdrumą. Jei Jums kils problemų dėl slėgio išlyginimo, jūs galėsite nesunkiai sustoti ir jas išspręsti.
Toliau panėrimo metu jums teks pripūtinėti orą į BCD, kad pasiekti neutralų plūdrumą ar bent jau kažką panašaus. Nereikia laukti kol Jūs atsidursite prie pat dugno ir tik tada pūsti BCD, tokiu atveju Jūs norėdamas sukontroliuoti plūdrumą turite pūsti labai daug oro. Tačiau jei Jūs darote didelius pakeitimus tai galite padaryti ir dideles klaidas. Darykite mažus pakeitimus ir klaidos bus mažesnės, o mažesnes klaidas lengviau ištaisyti.
Viso nėrimo metu Jums teks koreguoti plūdrumą priklausomai nuo gylio kitimų ir balionų plūdrumo.
Nėrimo pabaigoje, kai pradedate iškilimą Jums reikės po truputį išleisti orą iš BCD, kad iškilimo metu išlaikyti neutralų plūdrumą. Priešingu atveju oras kompensatoriuje pradės plėstis, Jūsų šlapias kostiumas taip pat atgaus buvusį tūrį ir Jūs su vis didėjančiu teigiamu plūdrumu lėksite į viršų.
Tai – ne plūdrumo kontrolė. Jei pvz. tuo momentu virš Jūsų plauks laivas, Jums bus labai sunku sustabdyti iškilimą. O jei sakykime Jūsų plūdrumas buvo neutralus- sustoti būtų visiškai lengva – Jūsų iškilimas būtų kontroliuojamas.
Iškilus į paviršių būtina pripūsti kompensatorių.

Jūsų kūno kontrolė
Jūsų antras “kompensatorius” – tai Jūsų nuosavo :) kūno kontrolė.
Trečias Niutono dėsnis skelbia, kad “jei vienas kūnas kokio nors dydžio jėga paveikia kitą kūną, tai tas kitas kūnas pirmąjį taip pat paveikia tokio pat dydžio priešingos krypties jėga” Tai reiškia kad jei Jūs esate vandens paviršiuje ir išleidžiate orą iš savo BCD ruošdamasis nusileidimui tai geriau nedaryti to būnant vertikalioje padėtyje, nes tokioje padėtyje bet koks Jūsų judesys “stums” Jus atgal į paviršių. Netgi jei Jūs tik šiek tiek pajudinsite kojas, kad susibalansuoti, Jūs tuo pačiu nukreipsite save atgal- į paviršių.
Ar atsimenate kai buvote vaikai, Jūs iškišdavote ranką iš važiuojančiuos mašinos lango ir kaip ranka slysdavo per oro bangas? Pakeliate delno kraštą ir visa ranka kyla į viršų, nuleidžiate- ir ranka leidžiasi žemyn. Jūsų kūnas vandenyje elgiasi tuo pačiu principu. Jei plaukdami Jūs pakeliate galvą – visas kūnas pradės judėti į priekį. Tokiu būdu jei norite likti tiksliai nustatytame gylyje – reikia būti horizontalioje padėtyje.
Visa eilė problemų surišta su tuo kaip ir kokią įrangą mes naudojame. Jei mes dedamės svorių diržą ant juosmens, tai darome tą visiškai netinkamoje vietoje. Mes turime išdėstyti svorius “plūdrumo centre” ir daugumai žmonių tai yra 10 ar 20 cm aukščiau juosmens. Žinoma Jums bus nepatogu nešioti diržą taip aukštai dėl to mes nešiojame jį žemiau. Tačiau tai verčia mūsų kojas leistis žemyn ir “užverčia” galvą į viršų, reiškia visi Jūsų judesiai vers Jus judėti link paviršiaus. Kaip su tuo susitvarkyti? Mes dedame daugiau svorių . Ir mūsų kojos leidžiasi žemyn dar labiau. Mes tik bloginam situaciją. Šis procesas tęsiasi tol kol pasidaro nesvarbu kur nukreipta galva – mes jau negalime judėti į viršų! Taigi dabar, kai pasieksime norimą gylį mes būsim priversti daug smarkiau pripūsti BCD, kad kompensuoti per didelį kiekį svorio. O kadangi kūno padėtis nėra horizontali – visas oras kaupiasi viršutinėje kūno dalyje (ties pečiais) ir dar labiau sunkina situaciją. Mes negalime kontroliuoti savo kūno. Mums reikia “prastumti” savo kūną pro vandens sluoksnį o mūsų BCD perpildyta oru. Pabandykite po vandeniu prastumti tuščią ir pilną kompensatorių ir pajusite skirtumą. Taigi svorių kiekis ir jų išdėstymas turės didelę įtaką Jūsų kūno padėčiai nėrimo metu.
Atkreipkite dėmesį kaip po vandeniu juda ryklys. Jis juda tik naudodamasis uodegos peleku (kaip ir mes judame tik naudodamiesi plaukmenimis). Kai jis nori pasisukti tai įvyksta staigiai pasukus korpusą į norimą pusę. Jūs taip pat galite pasisukti tik žinoma padedami plaukmenų ir tam visai nereikia rankų. Tai kaip skrydis. Treniruokitės ir jūs nustebsite kaip tai paprasta ir nereikalauja pastangų.


Kvėpavimo kontrolė
Visi mes žinome , kad darydami įkvėpimą mes pradedame po truputį kilti o iškvėpdami- leistis. Tokiu būdu mūsų kvėpavimas veikia mūsų plūdrumą ir mes galime išnaudoti šį efektą savo naudai. Dažnu atveju, kai narai supranta, kad teigiamas plūdrumas yra per didelis, pirmas veiksmas ką jie daro – atistoja į vertikalią padėtį, pakelia infliatorių ir skuba išleisti orą. Tuo pat metu atsitinka dar du dalykai. Pereidami į vertikalią padėtį jie smarkiai sumažina gylį ir leidžia orui esančiam BCD išsiplėsti. O ką gi reikėtų daryti ? Iškvėpti ir sulaikyti kvėpavimą. Iškvėpę orą Jūs staigiai sumažinsite plūdrumą keliais kilogramais. Po to jei reikės jūs galėsite išleisti kažkiek oro iš BCD. Prisiminkite – nebūtina išleisti viso oro, užtenka visai nedaug. Šiam veiksmui atlikti reikia naudoti ne infliatorių, o užpakalinį (pagrindinį) išleidimo vožtuvą (jūs liksite horizontalioje padėtyje).
Būtina suprasti,kad gerai plūdrumo kontrolei mums reikės naudotis visais trimis metodais. Plūdrumo kontrolė neatsiranda šiaip sau savaime iš niekur nieko :) Jums teks lavinti šį įgūdį ir po kažkiek panėrimų jūs suprasite, kad daugiau nereikia apie tai galvoti- viskas gausis automatiškai. Ir daugiau niekas niekada nesakys, kad nenori plaukti paskui Jus dumblinuose Lietuvos ežeriukuose.

Treniruokitės!


Straipsnis išverstas maloniai leidus Kirill “CELT” Egorov ir (www.decostop. ru)
Vertė: Andrius
 
AZOTINĖ NARKOZĖ Spausdinti
Turbūt nėra tokio naro - mėgėjo kuris nebūtų girdėjęs apie tokį reiškinį kaip azotinė narkozė. Azotinės narkozės poveikį galima palyginti su alkoholio poveikiu, hipoksija, haliucinogeniniais narkotikais, o taip pat su ankstyva bendros amnezijos būsena. Laikoma, kad azotinė narkozė pradeda veikti panėrus giliau kaip 30 metrų, nors pirmieji požymiai gali pasireikšti ir anksčiau, o kai kurie narai gali nejausti jos ir didesniame gylyje.
Pirmiausia azotinė narkozė pradeda veikti tokias smegenų funkcijas kaip atmintis, galimybė koncentruotis, sugebėjimas adekvačiai vertinti aplinką. Jei naras yra užtikrintas savo įgūdžiais ir komfortiškai jaučiasi vandenyje jam gali kilti euforija, o jei nepasitiki savo jėgomis - galima laukti baimės priepuolio ar stipraus nerimo.
Skaityti giliau...
 
<< Pradžia < Ankstesnis 1 2 3 4 Sekantis > Pabaiga >>

Puslapis 4 iš 4